EÇEV - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Viola Alphen - WaarBenJij.nu EÇEV - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Viola Alphen - WaarBenJij.nu

EÇEV

Door: Viola

Blijf op de hoogte en volg Viola

24 Oktober 2007 | Turkije, Izmir

Na de eerste week werken bij EÇEV was ik totaal gesloopt..De kinderen zijn schatjes, maar ontzettend druk en ongogelijk om stil te krijgen. Dus afgelopen weekend heb ik lekker een beetje uiterust en met de andere trainees afgesproken. Vrijdagavond was geen succes want ik had knallende koppijn van schreeuwende turkse kinderen bij EÇEV. Zaterdagmiddag zijn we met alle trainees naar een AIESEC meeting gegaan voor de nieuwe AIESEC leden komend jaar. Het was ontzettend druk en als trainees werden we op een gegeven moment op het podium gezet en moesten we onszelf voorstellen en iets leuks zeggen over AIESEC. Na de meeting hadden de nieuwe leden de gelegenheid om met ons de komen praten en ons vragen te stellen. Maar jammer genoeg durfden er niet veel op ons af te stappen (waarschijnlijk omdat ze vinden dat hun engels niet goed genoeg is). helaas, maar ik heb met een aantal turkse studenten een beetje kunnen kletsen..

Wat ik wel grappig vind is dat hier op straat in Izmir mensen me al een paar keer hebben aangesproken, om de weg te vragen of als we staan te wachten op de bus, en dat ze dus denken dat ik turks ben. Waarschijnlijk omdat ik mensen vaak aankijk en dat in nederland ook gewend ben, maar dat hier in turkije misschien minder gewoon is. Bij mannen doe ik het maar niet meer (een keer een praatje gemaakt met een buschauffeur omdat hij hoorde dat ik niet turks was, en die wilde gelijk mn nummer hebben. natuurijk niet gegeven).

Nu al voor een paar avonden horen we allerlei protesten op straat, mensen schreeuwen en toeteren, en ook overal op straat is de turkse vlag te zien. Dit waarschijnlijk vanwege de terreur van de PKK de afgelopen weken in Turkije en de mensen willen dat de regering er iets aan doet. Behalve de protesten merk ik gelukkig weinig van de mogelijke aanval van Turkije op de PKK in noord-Irak.

Zaterdagavond zijn we met de trainees uit geweest en hebben we lekker kunnen dansen op turkse muziek in een club. Ben echt blij met de trainees hier, allemaal leuke mensen en actief met dingen ondernemen. Zo gaan we dit weekend met zn allen voor een lang weekend naar Fethiye. Hopelijk wordt het weer iets beter en kunnen wen in de zee zwemmen en van de zon genieten. de afgelopen dagen heeft het in Izmir ontzettend geregent en zijn delen van de stad onder water gelopen. Dit is de eerste regen sinds maanden en de mensen hier zijn er blij mee (natuurlijk niet met de onder water gelopen huizen). Hier in Izmir hebben ze niet zoals in Nederland overal in de weg putten zodat het water weg kan lopen, dus toen ik maandag samen met de griekse trainee het centrum van Izmir een beetje wilde bezichtigen hebben we door enorme plassen water gelopen en waren mn schoenen zeik nat..

Deze week weer gewoon aan het werk, de kinderen zijn nog steeds super druk en willen me kusjes geven en trekken aan me omdat ik naast hen in de klas moet zitten. De jochies vragen of ik met ze wil trouwen en de meisjes knuffelen me constant.. Heb ze ook mn msnadres gegeven.. had ik misschien beter niet kunnen doen..
Maar goed, Engelse les geven is ontzettend moeilijk, ten eerste omdat ze niet stit te krijgen zijn en ten tweede omdat ik ze moeilijk uit kan leggen wat ik ze wil leren in het engels. Hoop dat ze toch iets van me leren, al is het maar dat Dutch geen duits is en Dutch people geen duitsers zijn..

verder heb ik het hier nog steeds erg naar mn zin! Ben trouwens blij dat ik niet in het traineehuis zit, ben er vandaag geweest om te eten met een aantal, maar het is er nogal een zooi en niet heel schoon..

zal dit weekend in Fethiye weer mooie foto's maken en ze op mn site zetten!

Kus

  • 25 Oktober 2007 - 08:00

    Jan Kusters:

    Hoi Vi alles goed? Zo te lezen ben je hardstikke druk, je kan toch wel een beetje ontspannen daaro? Wel een mooie kans om je uitspraak op te halen , voor zover die nog niet goed was natuurlijk!
    In ieder heel veel groeten van Curacao, Jan

  • 29 Oktober 2007 - 10:37

    Daisy:

    Hi Vi,
    Ben je al terug in Izmir? Je moet deze week foto's maken van de kinderen en op je site zetten! We zijn benieuwd!
    Hoe was je weekend? Nog strandweer?
    Kus

  • 29 Oktober 2007 - 16:33

    Guus:

    Hoi schat,
    Lekker geweest het weekend? Beetje bijgekomen van de stage zeker. En vandaag feest (stichting van de Republiek Turkije, volgens Wikipedia)
    Ik hoop dat je inmiddels weer thuis in Izmir bent, laat even weten, als dat zo is.
    Daisy wil foto's van die kinderen zien, dus als je tijd hebt...
    We bellen je gauw weer.
    Kus van ons

  • 29 Oktober 2007 - 18:54

    Catherine:

    Hoi Viola,
    Hoe is het? nog steeds zo druk? Ben je al terug in Izmir? Ik las dat Turkije vandaag de 84e verjaardag van de republiek viert en dat in Izmir grote militaire optochten georganiseerd zijn. Het je dat gezien? hoe wordt het verder gevierd? Wij willen ook foto's zien ...
    Hoe vond je die van ons ?
    Veel liefs van ons

  • 30 Oktober 2007 - 13:34

    Nel:

    haaai, wat een gezellige foto's! Mooi dat de trainees zo leuk zijn:) Kga nu een wijvenmail sturen, zullen we ook weer snel een keer msnen? Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Izmir

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 November 2007

AIESEC bijeenkomst en voetbalwedstrijd

06 November 2007

bergama en afgelopen weekend!

30 Oktober 2007

Datça

24 Oktober 2007

EÇEV

19 Oktober 2007

Stage!
Viola

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 10074

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: