Stage! - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Viola Alphen - WaarBenJij.nu Stage! - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Viola Alphen - WaarBenJij.nu

Stage!

Door: Viola

Blijf op de hoogte en volg Viola

19 Oktober 2007 | Turkije, Izmir

Na twee weken vakantie is deze week eindelijk mijn stage begonnen en heb ik maandag voor het eerst kennis gemaakt met de kinderen. Bij EÇEV (waar ik stage loop) hebben ze vaker AIESEC'ers gehad en dus zijn ze buitenlanders gewend. De kinderen zijn super lief en heel nieuwschrierig. Zodra ze mijn naam wisten begonnen ze me te roepen en vragen of ik naast hen kwam zitten, voor hoe lang ik kwam les geven en of ze me kusjes mochten geven. Vooral de meisjes zijn zulke schatjes, ze zeggen dat ze m'n haar mooi vinden en komen me steeds knuffelen! De jongens zijn iets meer verlegen, maar gelukkig niet van die macho-jochies.

EÇEV is niet echt een school, maar meer een soort naschoolse opvang. Kinderen die s middags naar school gaan komen s ochtends naar EÇEV en andersom. EÇEV is speciaal opgericht voor kinderen in minder goede wijken (de EÇEV waar ik werk is in Altindag) zodat de kinderen overdag niet zomaar op straat rondzwerven en in aanraking komen met drugs of wat dan ook. Het is dus niet super belangrijk dat de kinderen in EÇEV bijvoorbeeld goed Engels leren, ze gaan ook nog naar school, maar het is dus meer om ze bezig te houden.

De eerste twee dagen heb ik vooral lessen meegevolgd met de kinderen en hebben we namenspelletjes gedaan. Ze doen erg hun best om zo duidelijk mogelijk turks te praten zodat ik het kan verstaan. Maar vandaag moest ik vanwege gebrek aan docenten ook alleen lesgeven in een lokaal. Gelukkig had ik mn engels-turkse boekjes mee en heb ik wat oefeningen op het bord geschreven en ze die laten maken. Is behoorlijk lastig want ik kan ze niet zo goed in het turks uitleggen wat de bedoeling is en hun engels is natuurlijk minimaal. De meisjes zijn heel lief en proberen me te helpen met lesgeven. Toch is het een grote chaos in de klas en is het onmogelijk om iedereen op hetzelfde moment stil te krijgen. gelukkig ben ik niet de enige die hier last van heeft en hebben de turkse docenten hier ook mee te maken!

Ik heb vandaag zelfs een plastic ring gekregen van een groepje meisjes en ze willen me constant kusjes geven, nu komen zelfs de jongens op me af en kussen mn hand of wang. Dus lesgeven maakt me niet zoveel uit.. De andere docenten zijn trouwens ook aardig en kan ik goed mee opschieten. Het zijn allemaal studenten die een lerarenopleiding volgen in een bepaald vak, twee doen engels. Dat is wel zo handig voor mij want dan kan ik hen gebruiken als vertalers met de kinderen!

kus!!

  • 18 Oktober 2007 - 18:50

    Guus:

    Hoi schat,
    Wat goed van je dat je het zo leuk vindt dat les geven op school. Lijkt me ook leuker als je wat onder handen hebt, dan iedere dag met moeke Ozan(want ik heb nog geen naam gehoord) de stad in gaan. Voor een keer is dat leuk maar niet te lang, denk ik. Als je nog wat dingen nodig hebt moet je dat laten weten, kunnen we misschien een pakketje opsturen. Ben je 's-avonds uitgeteld, of doe je nog leuke dingen met andere studenten? Leuk trouwens, al die fot's van die kinderen, (hmm..)
    Geniet ervan en tot schrijfs.
    Kus
    Guus

  • 18 Oktober 2007 - 18:53

    Guus:

    Trouwens, die computer heeft niet alleen een slechte "i", ook de datum staat niet goed. Jouw bericht is gedateerd 19-10-2007 en het is vandaat de 18e.
    Kus

  • 20 Oktober 2007 - 10:58

    Nicolas:

    Hey Viola! Mooi hoor dat je het daar zo naar je zin hebt. Lijkt me echt gaaf om een tijdje in een heel ander land te werken. Zit nu zelf ook te kijken naar mogelijkheden om te studeren/werken in Australie...

    Begrijp ook dat je daar al heel populair bent...die kereltjes leren het in ieder geval al vroeg haha

    Hoe vond iedereen het trouwens dat Griekenland met 1-0 Turkije in eigen huis versloeg? ;)

    x Nicolas

  • 20 Oktober 2007 - 13:24

    Daisy:

    (Nicolas): Met korfbal?

    He Vi, Veel plezier op je stage! Ben je al die kleine ettertjes niet al zat? Maak foto's van ze! Vanavond gaan wij naar Julien voor zijn verjaardag.
    Ga je in het weekend nog wat leuks doen? Of met ozan's mamma winkelen (NAAM?)? :)
    Kusje van je lieve zusje

  • 20 Oktober 2007 - 15:54

    Viola:

    hai!

    hey Nic, heb je mn smsje nog ontvangen tijdens de wedstrijd? De turken hier baalden flink!

    Vandaag AIESEC meeting gehad voor 300 mogelijke nieuwe aiesecers in turkije, vanavond naar traineehus en morgen ook met trainees iets leuks doen!

    veel plezier vanavond bj Julien! groetjes van mij!

    Kus!

    Ps, moeder van Ozan, Fikriye! Vader, Hüseyin.

  • 21 Oktober 2007 - 17:26

    Nel:

    haai meisje, leuk dat de kindjes zo dol op je zijn! is het vermoeiend en moet je veel reizen om er te komen? hoop dat de nieuwe aisecmensen leuk zijn! heel veel plezier en tot mails! kusje

  • 21 Oktober 2007 - 18:40

    Catherine:

    Hoi Viola,
    Het is zeken leuk om voor kinderen te zorgen ook al is het soms moeilijk om ze stil te krijgen ! Zij zijn toch zo lief !
    Wij hebben gisteren de verjaardag van Julien gevierd met Oma, Frank, de Fissendjidis, je ouders en Daisy. Geanimeerde discussies zoals altijd, veel gelachen en heel gezellig. Speciaal voor jou, hebben wij een groeps foto gemaakt die ik je stuur op je email.
    Nog veel plezier en succes,
    kus,
    Catherine.

  • 22 Oktober 2007 - 10:14

    Nicolas:

    Heb je smsje helaas niet gekregen! Maar ik heb die avond wel flink gelachen haha
    Tukije had Griekenland namelijk helemaal vernederd in Athene, maar nu kregen ze een koekje van eigen deeg ;)

    Oh en Daisy; t ging over voetbal uiteraard ;)

  • 23 Oktober 2007 - 16:31

    Marieke En Ellie :

    Hallo Viola ,

    Zoals je weet heb ik nog niet geleerd hoe ik moet mailen en aangezien Tom geen tijd heeft en Peter ook nog erg druk is helpt mijn zus Marieke mij om dit berichtje naar jou toe te sturen .

    Viola het is fijn om te weten dat jij het daar in Izmir goed naar de zin hebt en geniet maar lekker van de zon en de Turkse cultuur ! Alles wat jij daar leert en opsnuift komt ons strax alleen maar ten goede als je weer hier in ons koude kikkerlandje neerstrijkt ;)

    De foto's die jij gestuurd heb zijn erg leuk om te zien en geven ons ook een goed beeld van hoe het met jou gaat

    Hier bij ons gaat ook alles zijn gangetje .

    Hierbij onze groetjes en tot mails

    ;Groetjes van Peter @ Ellie @ Nick @ marieke < en een dikke kus van ons allen !

  • 07 November 2007 - 20:18

    Mel:

    Hey Viool!

    Ontzettend gaaf om te horen dat je het zo naar je zin hebt daarzo! En lijkt me idd erg leuk om constant kusjes van die jongens en meisjes te krijgen; hoe schattig! :D
    Niks van aantrekken dat het communiceren mss soms wat lastiger gaat; als je ze sowieso toch al kusjes en ringetjes geven; mogen ze je toch wel! Dus well done :D

    Ontzettend veel fun nog! en succes!

    Veel liefs, Melanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Izmir

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 November 2007

AIESEC bijeenkomst en voetbalwedstrijd

06 November 2007

bergama en afgelopen weekend!

30 Oktober 2007

Datça

24 Oktober 2007

EÇEV

19 Oktober 2007

Stage!
Viola

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 10074

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: