bergama en afgelopen weekend! - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Viola Alphen - WaarBenJij.nu bergama en afgelopen weekend! - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Viola Alphen - WaarBenJij.nu

bergama en afgelopen weekend!

Door: Viola

Blijf op de hoogte en volg Viola

06 November 2007 | Turkije, Izmir

Vorige week donderdagavond ben ik samen met een meisje (Meltem) van mn werk bij EÇEV naar AIESEC office gegaan om het aan haar te laten zien. Misschien wil ze ook lid worden van AIESEC en een stage in het buitenland volgen. Daarna nodigde ze me bij haar thuis uit om te eten. Ze woont samen met twee andere studenten in een studentenhuis, zie foto's. Een van hen werkt ook bij EÇEV en ken ik dus ook. Bij haar thuis aangekomen begonnen de twee huisgenoten meteen voor ons te koken en werd me niet toegestaan om ook maar iets te helpen. Communicatie was soms wat lastig want de huisgenoten spreken geen engels, maar het was een gezellige avond!

Zaterdag ben ik samen met drie andere trainees (Verena, Kostas en Steve) naar Bergama gegaan. Het is ongeveer twee uur rijden met de bus. In Bergama hebben we allemaal mooie dingen gezien, zie foto's. 's avonds kwamen we weer terug in Izmir en ben ik blijven slapen in het Karsiyaka trainee huis. Zondag was eerst het plan om naar Cesme te gaan en nog van de laatste zon in Turkije te genieten, maar omdat we te laat zijn opgestaan zijn we met zn allen gaan brunchen, bowlen en poolen! ook leuk. Achteraf goed dat we niet naar Cesme zijn gegaan want het weer is nu anders in Izmir en het regent af en toe. Ook deze week is het een stuk kouder en heb ik mn winterjas aangetrokken. Ben nu ook snotverkouden door de plotselinge verandering van het weer en heb me vandaag voor het eerst in het Turks ziek gemeld. Dacht niet dat het heel verstandig zou zijn om met een stothoofd voor een klas vol met schreeuwende Turkse kinderen te staan..

Maandag ben ik met de guys op stap gegaan en hebben we Izmir verder ontdekt, zoals de asansor (zie foto's).

  • 07 November 2007 - 14:03

    FunX Radio Interview:

    Goedemiddag, Shay hier van FunX Radio (Nederland). In de uitzending van vanavond (07-11) tussen 17:00-19:00 FunX Five, zit een item namelijk Collect Call. Hier bellen wij mensen die in het buitenland zitten om te vragen waarom ze daar zitten, hoe ze het vinden etc. De keuze vandaag is naar Turkije uitgegaan omdat vanavond de wedstrijd PSV tegen Fenerbache wordt gespeeld. Zou top zijn als je een voetbalfan ben, maar hoeft niet. Zou je geïnteresseerd zijn om met mee te babbelen (natuurlijk op mijn kosten) laat het even weten. Stuur een mail naar Shay@funx.nl

  • 09 November 2007 - 09:55

    Tom:

    behoorlijk mooie foto's maar em... ik neem aan dat er vast ook iets moderns te zien is daar?
    Misschien leuk om party pictures te laten zien?

    bye bye baby

  • 09 November 2007 - 12:46

    Elly En Peter:

    Hoi Viola,
    hardstikke leuk al die foto's, gelukkig maar dat sightseeing een belangrijk onderdeel van het "cultuur snuiven" is anders stond je alleen maar voor de klas met al die "lieve" turkse kindertjes.
    Het is wel makkelijk theedrinken zo zonder meubels. wij weten ook wel dat je geen party-foto's hebt want daar heb je het veels te druk voor!!!
    groetjes en veel plezier, geniet er maar van, doei

  • 09 November 2007 - 18:00

    Catherine:

    Veel liefs uit Frankrijk !
    (Ben met vakantie bij mijn ouders voor een week)

  • 11 November 2007 - 12:57

    Steef En I:

    Hey Vi! Alles goed? Inmiddels al niet meer ziek?
    Echt knap dat je je waarbenjij.nu zo goed bijhoudt, en vooral leuk om te lezen! Jammer dat het wat minder mooi weer is geworden..(hier is het ook slecht)..
    veel plezier nog! tot snel! xxx

  • 11 November 2007 - 18:14

    Guus:

    Hoi schat,
    Wat goed, dat je het nog zo naar je zin hebt, het wordt daar dus ook minder weer. Nou, hier ook, storm, regen en hagel. Morgen weer lekker werken? Nog maar drie weekjes, dan ben je lekker weer thuis. Tom is vrijdag langs geweest en is zaterdag weer naar Elst gegaan, was gezellig. Oma Riet was er ook.
    Waar blijven nou die foto's van al die lieve kinderen?
    Geniet er nog lekker van (die drie weken) en veel plezier.
    Kus van mij, mammie en je zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Izmir

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 November 2007

AIESEC bijeenkomst en voetbalwedstrijd

06 November 2007

bergama en afgelopen weekend!

30 Oktober 2007

Datça

24 Oktober 2007

EÇEV

19 Oktober 2007

Stage!
Viola

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 10074

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: