Pamukkale - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Viola Alphen - WaarBenJij.nu Pamukkale - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Viola Alphen - WaarBenJij.nu

Pamukkale

Door: Viola

Blijf op de hoogte en volg Viola

15 Oktober 2007 | Turkije, Izmir

Zoals ik al in mn vorige beichtje verteld heb heb ik dit weekend Pamukkale bezocht! Donderdagavond werd ik opgehaald door Aydan (van AIESEC) en haar vader. Zij hadden mij uitgenodigd om met hen mee te gaan naar Pamukkale voor het weekend. Donderdagavond heb ik dus kennisgemaakt met haar ouders en kleine broertje van 8. Hele aardige mensen, toen ik bij heb thuis aankwam kreeg ik gelijk een bord vol eten voor mn neus geschoven! Na het eten kwam een neef langs, hij sprak engels en maaktje grapjes dat ik vast zou denken dat hij uit Iran kwam omdat hij z'n baard niet had geschoren. Mannen gaan normaal gesproken voor het seker bayrami naar de kapper en laten zich scheren. hij maakte een grap dat zijn vier vrouwen thuis zaten en zijn kameel voor de deur stond. Alle mensen die ik tot nu toe gesproken en geien heb zijn ontzettend ruimdenkend en open (Heeft natuurlijk ook te maken met dat bijna iedereen die ik hier ken met AIESEC te maken heeft). Zowiezo aanbid iedereen in Turkije Atatürk, religieus of niet.
Maar goed, na wat kletsen, thee drinken en baklava eten (wordt speciaal gekocht voor seker bayram en voor gasten ) bleef ik bij Aydan slapen. Vrijdagmorgen vertrokken we naar Pamukkale.

De rit naar het drop vlakbij Pamukkale duurde ongeveer 3 uur. Aydan en ik deelden een kamer en haar vader, moeder en broertje sliepen op een andere kamer in het pension. Vrijdag hebben we het indrukwekkende Pamukkale (overbljfselen van een oude stad uit de Griekse oudheid en de beroemde zoutbaden) bezocht. Ze foto's!

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we eind van de middag na een lange rit door allerlei turkse dorpjes naar een restaurant ergens in de bergen gegaan. Hele mooie picknickplaats. Net toen we aan het eten waren begon het enorm te onweren en regenen. Op de weg terug naar ons pension kwamen we bijna vast te zitten in de blubber (andere auto's moesten getakeld worden). Dit was de eerste keer dat ik regen mee maakte in het warme Turkije! De laatste dag van het weekend hebben we Efeze en virgin mary's house bezocht. Efeze is volgens mij de grootste overgebleven stad uit de Griekse tijd. Een half uur lang kun je door de restanten van de oude stad wandelen. De stad heeft twee grote theaters (1 zijn ze aan het restaureren), veel tempels en restanten van andere gebouwen. super indrukwekkend om te zien.

Vandaag, maandag, ben ik met Yigit (van AIESEC) en een andere griekse trainee naar EÇEV gegaan waar ik ga werken. Vandaag was slechts een kennismakingsdag. We hebben de kinderen en docenten even gezien. In EÇEV werken alleen maar vrijwilligers en studenten, het is puur een non-profit organisatie om kinderen onder andere engels te leren. Turkse kinderen zijn volgens mij vrij bijdehand en behoorlijk nieuwschierig naar ons buitenlanders! Morgen zal dus mij eerste officiele werkdag zijn.

Kus!

  • 15 Oktober 2007 - 18:43

    Uit Elst:

    Zo te lezen en te zien op de foto's vermaak je jezelf uitstekend en zijn het allemaal aardige en vriendelijke mensen.
    'n beetje oude gebouwen bekijken, baklava eten, zout happen, baklava eten, bergje op nog meer eten! er zijn "mensen" die daar hamsterwangen van krijgen!!!!
    groetjes, knuffel en veel succes met doceren.

  • 15 Oktober 2007 - 19:38

    Guus:

    Hoi lieverd,
    Ik heb je net gesproken. Wat goed dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel succes morgen met je eerste dag werken. Mooie foto's en een leuk verhaal.
    Wat is Resimleri? Is dat een dorp bij Pamukkale?
    Hoe is het eten daar?
    Kus
    Guus en Door

  • 16 Oktober 2007 - 12:59

    Eva:

    Hey meisje,

    Klinkt nog steeds goed allemaal. Ben benieuwd naar je ervaring op je stage. Kunnen we niet een date afspreken op msn een keer? Lijkt me fijn om op die manier even te babbelen. Veel plezier nog maar weer!

    Kus!

  • 16 Oktober 2007 - 15:42

    Viola:

    Hai!

    Violanin resimleri betekent foto's van Viola. resim = foto, resimler = foto's.

    En inderdaad, eten hier is erg lekker!

    Kus!

  • 16 Oktober 2007 - 17:05

    Nel:

    jeeej nog meer foto's! leuk om te zien! ik hoop dat je stage ook leuk is en dat de kindjes lief voor je zijn:). en een msn-date ben ik ook wel voor!
    kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Izmir

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 November 2007

AIESEC bijeenkomst en voetbalwedstrijd

06 November 2007

bergama en afgelopen weekend!

30 Oktober 2007

Datça

24 Oktober 2007

EÇEV

19 Oktober 2007

Stage!
Viola

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 10093

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: