Eerste dagen - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Viola Alphen - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Viola Alphen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Viola

Blijf op de hoogte en volg Viola

03 Oktober 2007 | Turkije, Izmir

Maandagavond ben ik aangekomen in Izmir. Op het vlegveld werd ik opgehaald door Ozan (een AIESEC lid). Hij woont samen met zijn moeder in Izmr. Zjn vader werkt ergens anders in Turkje en komt zo nu en dan naar Izmir. Thuis bj Ozan werd ik met open armen onvangen, zijn moeder is erg aardig. Ze spreekt alleen geen Engels, alleen maar Turks. Dat is natuurljk niet heel erg, want dan kan ik Turks met haar oefenen, maar het is alleen zo dat ze een beetje doof is... Dus ik moet iets harder praten en het is soms moeljk haar te verstaan, want doordat ze niet goed kan horen is haar Turks iets anders en is ze moeljker te verstaan. Gelukkg is ze heel vrendeljk en probeert ze het me naar de zin te maken. Gister ben ik de hele dag met haar op stap geweest, boodschappen gedaan, Turks geld gehaald en Turkse tatli (lekkernij) gegeten.

Ik heb hier een egen kamer met een bed en een bank erin. Wat wel komsch was dat toen ik de eerste avond naar bed wilde gaan ik een kootje met daarn een knalgele kanarie zag staan. Die stond vlak naast mjn bed.. niet heel fijn om de hele nacht het gepiep en geknaag van een vogel aan te horen. dus gister heb ik Ozan gevraagd of dat beest s nachts ergens anders mocht staan. vanacht heb ik heerljk geslapen!

Gisteravond zouden Ozan en ik naar het AIESEC kantoor gaan om te informeren over de plek waar ik ga werken, maar wat bleek: vanwege de Ramadan, de nog 10 dagen duurt, is de organsate gelsoten voor nog 10 dagen en dus kan k pas 15 oktober begnnen met werken. AIESEC wist hier bljkbaar ook nets van.. Dus ik heb nog een paar dagen vakante om Izmr een beetje te leren kennen. Nu gaan we vanavond naar het AIESEC kantoor om wat nieuwe mensen te leren kennen. Ik heb al gehoord dat vrjdag en zaterdag leuke dngen georganseerd worden voor AIESEC trainees, dus ik ben wel beneuwd.

Het is hier trouwens bloedheet, echt zomer. maar wel heerljk om het zonnetje te voelen. Gster hoorden we op het nieuws dat hier in Izmr een bomaanslag is geweest (van de PKK), volgens mij zjn er drie mensen om het leven gekomen.. Dat is natuurljk erg, maar ik heb er nets van gemerkt gelukkig..

Ik kom snel met een tweede bericht! Kus!

  • 03 Oktober 2007 - 12:21

    Guus:

    Hoi schat,
    Toch lekker, dat je nog een aantal dagen vrij bent. Doen zij zelf ook aan de Ramadan? Kan je dat ook een keer meemaken(!).
    Kus

  • 03 Oktober 2007 - 16:32

    Tom:

    Klinkt lekker, toch maar goed dat ja al die dikke warme truien hebt meegenomen he? :-P

    En die Turkse tatli, soort van vervanging van je (kleine) bonbons verslaving? :-P

    Willen natuurlijk wel wat meer horen over de Turken zelf natuurlijk. En in wat voor een buurt zit je nu eigenlijk?

    Bye bye Baby,

  • 03 Oktober 2007 - 20:56

    Catherine:

    Hi Viola,
    Leuk om te horen hoe het met je gaat in Izmir! Wij zijn net terug van de Bijenkorf (speciale voor-verkoop voor personeel - dus ook voor V&D!) en hebben wat leuke dingen gekocht in alle rust en zonder de traditionele hysterie. Het is hier een beetje koud en het regent, dus: geniet van de zon...

    Veel liefs,
    Catherine

  • 04 Oktober 2007 - 14:45

    Eva:

    Hey mallerd!

    Ben jaloers op de zon! Heb vandaag weer lekker door de regen gefietst. Zit er geen i op dat toetsenbord? Fijn om te horen dat het gastgezin aardig is. En het is toch geinig dat je daar ook een Joey hebt! Pukkie en ik vinden het een beetje flauw dat ie niet naast je bed mag staan. Maar wijfje, ik spreek je wel weer op msn.

    Daahaag! Kus!

  • 04 Oktober 2007 - 15:05

    Nel:

    dag wijfje! leuk dat je gezin leuk is en dat je nog even vrij hebt! t zou wel vet zijn als je een suikerfeest mee kan maken:). veel sterkte met de parkiet en bis bald! kusje

  • 04 Oktober 2007 - 15:08

    Daisy:

    Ben het helemaal met Eef eens, waar staat dat arme beest nu?
    Laat even weten als je foto's op je hyves zet want dan moet ik maar is lid worden om ze te zien.
    Is het strandweer daar?
    Oh en natuurlijk voor dat ik het vergeet, neem leuke cadeaus voor je lieve zusje mee. Je kan nu toch nog 10 kilo extra mee terug nemen.
    Kus

  • 06 Oktober 2007 - 20:28

    Guus:

    Hoi schat, Al een paar dagen niets meer van je gehoord! Wanneer zien we van die mooie foto's vnn je? Het is hier nu ook lekker weer (zonnetje en 18 graden)Heb je de stad al bezichtigd? En dan bedoel ik niet alleen met moeders boodschappen doen! We wachten op je volgende bericht, met foto's. We houden van je.
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Izmir

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 November 2007

AIESEC bijeenkomst en voetbalwedstrijd

06 November 2007

bergama en afgelopen weekend!

30 Oktober 2007

Datça

24 Oktober 2007

EÇEV

19 Oktober 2007

Stage!
Viola

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 10092

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: