Tweede bercht! - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Viola Alphen - WaarBenJij.nu Tweede bercht! - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Viola Alphen - WaarBenJij.nu

Tweede bercht!

Door: Viola

Blijf op de hoogte en volg Viola

07 Oktober 2007 | Turkije, Izmir

Nu ik de laatste paar dagen steeds meer mensen heb ontmoet wordt het hier alsmaar leuker. Woensdagavond zijn we met een groepje in de stad wat gaan drinken, ik heb toen een paar andere trainees ontmoet. De afgelopen paar dagen heb k ets meer van de stad kunnen zen en weet k nu de weg naar AIESEC offce te vnden met de bus. Het verkeer s her allemaal nogal hectsch en het s een enorm grote stad dus k het begin had ik geen dee waar wat was. Maar ik begin de weg in de stad al aardig te leren. Vrijdag was er een AIESEC meeting voor alle leden in Izmir. Ozan en ik gingen er ook naar toe en ik heb daar allemaal nieuwe mensen ontmoet. Ze zijn allemaal superaardig en totaal verbaasd wanneer ik vertel dat ik Turks studeer. Ik krjg meteen de vraag 'why?'. Als ik dan uitleg dat Turks een mooie taal is en dat Turkije nu, maar vooral in de toekomst een belangrijke rol gaat spelen in Europa en in het Midden-oosten lijken ze het meer te begrijpen. Sommigen van AIESEC kwamen gelijk naar me toe en zeiden dat ze wisten hoe het was om als enige biutenlander bij een meeting te zijn waar iedereen alsmaar door elkaar Turks babbelt. De meesten zjn namelijk zelf ook naar het butenland geweest voor een stage. Na de meeting zijn we met een aantal meiden wat gaan drinken in het centrum. Dat was echt super gezellig, ze probeerden zoveel mogelijk Turks te kletsen met mij. Een van de mesjes had mij in eerste instante wllen 'hosten', maar omdat haar moeder geen Engels kan heeft ze er vanaf gezien. Achteraf vindt ze dat jammer, het s just goed voor me om alleen maar Turks te kletsen.. Maar goed.

Volgend weekend is het seker bayrami (siukerfeest) en dan gaat Ozan voor 4 dagen naar Istanbul familie bezoeken. Een van de AIESEC mieden heeft mij uitgenodigd om naar Pamukkale te gaan voor een aantal dagen met haar familie. Ik heb daar enorm veel zin in en vind het lief van de familie dat ik mee mag! Pamukkale schijnt heel mooi te zijn en is bekend om de zoutbaden. Dus ik ben benieuwd.

Gister zijn de moeder van Ozan en ik naar een bazaar gegaan in de buurt. We hebben wat groente en vis gekocht. Ook zijn er rijen vol met kleding en stoffen waar dan verkopers bovenop staan en schreeuwen hoeveel YTL een shirt is. Het was enorm druk maar wel leuk om gezien te hebben. Gisteravond zijn Ozan en ik naar een traineehus gegaan waar onder andere een Duitse jongen tijdelijk woont. Een aantal trainees waaronder een Canadese, twee Japanse, twee Duitse en een aantal Turken van AIESEC kwamen ook langs. Een van hen (Turks) kreeg steeds de slappe lach als ik n het Turks iets tegen hem zei! Ik vnd het echt komsch wanneer ze hier in Turkije met stomheid geslagen zjn als ze horen dat een Nederlands meisje Turks kan. Maar goed, we hebben wel wat interessante gesprekken gehad over bjvoorbeeld de toetredng van Turkije tot de EU. Ik denk dat de meeste Turken hier wel hopen dat Turkije lid wordt maar dat dat onmogelijk is. Eentje noemde Europa een christeljke vereniging, een ander dat Turkije een brug is tussen oost en west en gedwongen wordt te kezen, maar dat dat heel moelijk is omdat Turkije niet helemaal bj EU pas maar ook niet helemaal bij Mdden-Oosten. Ik vnd het wel interessant hoe de Turken hier denken over mogeljke toetredng.
Na al deze serieuze gesprekken werd de avond losser en gngen we naar een club/bar. lekker gedanst en lol gemaakt..

Gisterochtend is trouwens de vader van Ozan thuis gekomen helemaal iut het oosten van Turkije (24 uur met de bus). Het is echt een heel aardge man en net als zjn vrouw wil hij alles over Nederland weten!

Genoeg voor vandaag,

Kus!

Voor meer foto's zie Viola's Hyves.
Site: http://violairene.hyves.nl/
En kies dan voor foto's.

  • 07 Oktober 2007 - 11:19

    Eva:

    Haai meisje,

    Ben trots op je dat je de weg al aardig kent! Het klinkt allemaal echt erg leuk! Wanneer ga je naar Pamukkale? Mn mams vindt het ook fijn dat het goed met je gaat. Ze maakte net een super mooie opmerking dat het maar goed is dat je niet bij rovers in huis zit, maar bij aardige mensen. Hoe moeders toch altijd van die rare dingen kunnen bedenken blijft toch een raadsel. De groeten van iedereen hier thuis en mail je snel!

    Kus!

  • 07 Oktober 2007 - 19:15

    Guus:

    Hoi Schat, Wat goed, dat je al zoveel contacten heb opgedaan, en vooral dat je het seker bayrami gaat vieren bij die mensen. Of is het nog niet zeker? Hoe is het eten eigelijk daar, kan Ozan z'n moeder lekker koken? Heeft zij ook een naam? Dat is nl. makkelijker dan steeds "Ozan z'n moeder". vergeen geen foto's te maken bij het suikerfeest. Zowiezo willen we foto's zien. Heel veel plezier en geniet ervan.
    Love you! Kus.

  • 10 Oktober 2007 - 07:24

    Nel:

    Daaag! Leuk om je avonturen te lezen tussen het leren door:). Vind t echt knap dat je zo goed Turks kan babbelen en vet dat je bent uitgenodigd op een suikerfeest! Zijn er ook mensen van AISEC die dezelfde stage gaan doen ofzo? Volgende week beginnen toch? Nou heel veel plezier bij het feest (en foto's maken idd, ben benieuwd!) en nu ga ik ook een wijvenmail sturen:).
    Kusje

  • 11 Oktober 2007 - 20:34

    Catherine:

    Wat goed dat je zo snel je weg hebt gevonden, dat je al zo veel mensen ontmoet hebt en dat je al Turkse gewoonten met ze kunt delen! zeker heel interessant. Hier niets bijzonders. Julien geniet elke dag van zijn stage in Amsterdam en ontmoet veel BN'ers. Mathieu gaat elke dag graag naar Leiden.
    Stuur snel foto's. Succes nog,
    Veel Liefs,
    Catherine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Izmir

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 November 2007

AIESEC bijeenkomst en voetbalwedstrijd

06 November 2007

bergama en afgelopen weekend!

30 Oktober 2007

Datça

24 Oktober 2007

EÇEV

19 Oktober 2007

Stage!
Viola

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 10095

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: